Arama Sonuçları türlüdür Bir

Hızlı Erişim Linki: https://www.hadisarabul.com/hadisbul/26578-turludur-Bir

NoHadis MetniKaynak
9468 Kötülükten korunmak iki türlüdür. Birisi nikahla, diğeri iffetli olmakla.Ramuz el e-hadis, 188. sayfa, 4. hadis
9489 Ameller, Allahın indinde yedi türlüdür: iki amel vardır ki karşılığını vacib kılar. Diğer iki amel misli misline, Bir amel on misli, Bir amel yedi yüz misli kazandırır. Bir amel de vardır ki sevabını Allahdan başkası bilmez. Vacib kılan iki amele gelince, Bir kimse ki, Allaha halisane ibadet eder ve Ona hiç Bir şeyi şerik koşmadan kavuşursa, ona Cennet vacib olur. Bir kimse de, Allaha şirk koşarak mülaki olur ise, ona da Cehennem vacib olur. Bir kimse ki Bir kötülük işler, misli ile cezalanır. (Ve iyiliğe niyet eder, yapamazsa, yine Bir misli sevab alır) Bir kimes de Bir iyilik işlerse on misli ile mükafatlanır. Ve Bir kimse malını Allah yolunda infak ederse, nafakası, dirhemi yedi yüz dirhem, dinarı da yedi yüz dinar olacak şekilde katlanır. Oruç ise Allahu Teala içindir ki onu işliyenin sevabını Allah'dan başka kimse bilmez.Ramuz el e-hadis, 190. sayfa, 4. hadis
9723 Atların, kıyamete kadar hayır nasiyelerinden eksik olmaz. At üç türlüdür. Sevab, günah ve setir atı. (fakirlikten perde) Setir atı; Bir adam atı, hayatında Bir güzellik için edinir. Hakkına tecavüz etmez. Darlığında da bolluğunda da onun karnına bakar. Yüküne de dikkatli olursa o at kendisine setirdir. Sevab atına gelince Allah rızası için olan attır. Onun her şeyinden sevab alır. Karnına giren ve çıkandan hiçBir şey kaybolmaz. Hepsinden ecir alır. Hayvanın vadide her dolaşmasından o kimsenin mizanına Bir şey girer. Günah atına gelince: Çalım için, zevk için beslenir ki, bu da vebal atıdır. Buna da her harcanan, gübresi, çişi bile mizanının şer tarafında yer tutar. Vadide dolaşması da sahibine günah yazılır.Ramuz el e-hadis, 206. sayfa, 8. hadis
9724 At üç türlüdür. Bir adam ki, atı Allah yolunda beslerse, onun gübresi, eti ve kanı kıyamet gününde sahibinin mizanındadır. Bir adam da atı çoğaltmak kastile besler. Bir adam da atı çalım ve gösteriş için beslerse işte o Cehennemdedir.Ramuz el e-hadis, 206. sayfa, 9. hadis
9944 Alim iki türlüdür: Bir alim vardır ki ilmi ile Allah'ı kasdeder. Onu paraya değişmez. Tamaan almaz. Bir alim de vardır ki, ilmi ile dünyayı kasteder. Onu paraya değişir, Tamaan alır. İlmini Allah'ın kullarından esirger. Böylesine, Allah, kıyamet gününde ateşten gömlek giydirir. Ve meleklerden Bir melek onun hakkında şöyle nida eder: "Haberiniz olsun. İşte şu filan oğlu filandır ki, Allah ona dünyada ilim verdi de, oda onu paraya karşılık sattı. Tamah etti." İnsanların hepsi oradan ayrılıncaya kadar bu nida devam eder gider. Sonra da Allah ona dilediğini yapar.Ramuz el e-hadis, 221. sayfa, 13. hadis
9990 Fecr iki türlüdür: Sahur yemeğinin haram, sabah namazı kılmanın caiz olduğu fecr, Bir de yemenin caiz, sabah namazı kılmanın ise haram olduğu fecr.Ramuz el e-hadis, 226. sayfa, 9. hadis
9991 Fecr iki türlüdür: Birisi, deniz kurdunun kuyruğu gibi gider ki, bu yemeği haram kılmaz. Sabah namazını da caiz kılmaz. Diğeri, ufukta müstail şeklinde yaygın olarak görülür ki, namazı caiz, yemeği ise haram kılar.Ramuz el e-hadis, 226. sayfa, 10. hadis
10174 Adak iki türlüdür. Birisi Allah'a taat için olan adaktır ki o Allah içindir ve buna vefa lazımdır. Yapılmalıdır. Diğeri, Allah'a masiyet yolunda olan adaktır, o, şeytan içindir. Buna vefa yoktur. Böyle adak için yemin kefareti gibi kefaret vardır.Ramuz el e-hadis, 239. sayfa, 1. hadis
10183 Hicret iki türlüdür: İkisinden Biri, senin günahları terketmendir. Diğeri ise Allah ve Resulüne hicret etmendir. Hicret, tövbenin kabulu devam ettikçe, kesilmez. Ve güneş garbtan doğuncaya kadar tövbe de makbul olmakta devam eder. Doğunca da, herkesin kalbi, içinde bulunduğu hal üzere mühürlenir ve insanlara amel kafi gelir. (İyi ise iyi, kötü ise kötü tarafa yazılır)Ramuz el e-hadis, 239. sayfa, 10. hadis
11584 İman temenni ile değil, tahalli (kılık-kıyafetle) de değildir. İman kalbte takdis edilen Bir sırdır ki, onu ef'al ve hareket tasdik eder. İlim de iki türlüdür. Lisan ilmi, kalb ilmi. Faydalı olan kalb ilmidir. Lisan ilmi ise Allah (z.c.hz)'nin insan aleyhindeki hüccetidir. (ikincisi ise amelidir.)Ramuz el e-hadis, 361. sayfa, 10. hadis