Arama Sonuçları Fecr iki

Hızlı Erişim Linki: https://www.hadisarabul.com/hadisbul/31447-Fecr-iki

NoHadis MetniKaynak
8145 Gecenin yarısı veya üçte ikisi geçtiği zaman, Allah Tealâ dünya semasına nüzul eder de buyurur ki: "İsteyen yok mu verilsin, dua eden yok mu müstecab olsun, istiğfar eden yok mu mağfiret olunsun. "Bu hal tâ Fecr açılıncaya kadar devam eder.Ramuz el e-hadis, 64. sayfa, 8. hadis
9990 Fecr iki türlüdür: Sahur yemeğinin haram, sabah namazı kılmanın caiz olduğu Fecr, bir de yemenin caiz, sabah namazı kılmanın ise haram olduğu Fecr.Ramuz el e-hadis, 226. sayfa, 9. hadis
9991 Fecr iki türlüdür: Birisi, deniz kurdunun kuyruğu gibi gider ki, bu yemeği haram kılmaz. Sabah namazını da caiz kılmaz. Diğeri, ufukta müstail şeklinde yaygın olarak görülür ki, namazı caiz, yemeği ise haram kılar.Ramuz el e-hadis, 226. sayfa, 10. hadis
11409 Fecrin tuluundan güneşin doğuşuna kadar, Allah'ı zikrederek O'na Tekbir, O'na Hamd, O'na Tehlil ve Tesbih ederek oturmam, İsmail (a.s.) evladından bir köle azad etmemden Bana daha sevgilidir. Gene ikindi namazından sonra güneş batıncayak kadar Allah'ı zikretmem, İsmail (a.s.) evladından dört köle azad etmemden Bana daha sevgilidir.Ramuz el e-hadis, 345. sayfa, 1. hadis
14380

Abdullah ibn Mes'ûd (Ra) şöyle demiştir: Rasûlullah (Sav):

"Sizden herhangi birinizi müezzin Bilâl'ın ezan sesi sahur yemeğini yemekten men' etmesin! Çünkü Bilâl, şafaktan önce ezan okur -yâhud: Gece vakti nida eder-. Bunu teheccüd namazı kılanları sahur yemeği­ne döndürmek, ve uykuda olanlarınızı da sahur yemeğine uyandır­mak için okur. Fecr şöyle demek değildir" buyurdu da iki şehâdet parmağını kaldırarak ufukta görülen ve dikey ziyadan ibaret olan Fecri kâzibe işaret etti.

Sonra Rasûlullah iki şehâdet parmağını yanyana getirerek:

— "Fecr, böyle olmaktır" buyurmuştur.

Yahya ibn Saîd el-Kattân iki avucunu birleştirip şöyle diye açık­layıp göstermiştir.

Ve yine Yahya el-Kattân, iki şehâdet parmaklarını uzatmış, ufuk­ta sağ ve sol taraftan uzatılıp yayılmış olan dikdörtgen şeklindeki Fecri sâdık dediğimiz mustatil ziyâya işaret etmiştir