No | Hadis Metni | Kaynak |
7422 | Allah Teala'nın nehy ettiği kötü şeylerden kaçının. Bunlardan bir şeye kim düşerse, Allah'ın örttüğünü o da gizli tutsun. Ve Allah'a tevbe etsin. Zira, her kimin durumu bize açıklanırsa Allah'ın kitabının hükmünü o kimse üzerine tatbik ederiz. | Ramuz el e-hadis, 16. sayfa, 5. hadis |
7592 | Allah, yumuşaklık ihtiva eden bir emri, mukarrebin olan meleklere vahyetmek murad ettiğinde onu Farsça, vahyeder. Şiddet ihtiva eden bir emri vahyetmek dilediğinde ise, onu açık bir Arapça ile bildirir. | Ramuz el e-hadis, 27. sayfa, 12. hadis |
7677 | Namaz kılar, zekatı verir, kötülüklerin açık ve gizli olanından da hicret edersen, "Hasreme" de de ölsen, sen muhacisin. (Hasreme bir yer ismidir.) | Ramuz el e-hadis, 34. sayfa, 2. hadis |
7955 | bir kimse açıkta namaz kıldığında, bir semerin arkasındaki tahta kadar veya biraz daha küçük olan ortasındaki tahta kadar bir yükseklikte önünde sütre bulunmaz ise, siyah bir köpek veya merkep (geçtiğinde) namazı keser. Denildi ki: "Siyah köpeğin kırmızıdan farkı nedir?" Buyurdu ki: "Siyah köpek şeytandır." | Ramuz el e-hadis, 52. sayfa, 6. hadis |
8000 | bir seyyie yaptığın zaman onun yanında hemen bir hasene yap; gizli ise gizli, açık ise açık. | Ramuz el e-hadis, 55. sayfa, 6. hadis |
8658 | Şeytan gelir, namazda mak'adı hareket ettirir. Böyle olunca açık bir ses veya koku duymadıkça namazdan dönmesin. | Ramuz el e-hadis, 102. sayfa, 10. hadis |
8740 | Sizlerden birine, melâike istiğfar etmekte devam eder, sofrası açık durdukça. | Ramuz el e-hadis, 108. sayfa, 12. hadis |
8998 | Bu ümmet kabirlerinde ibtilaya uğrar. Eğer birbirlerinizi defnetmiyeceğinizden korkmasaydım, kabir azabından duyduğumu sizede duyurması için Allaha dua ederdim. Cehennem azabından Allaha sığının, kabir azabından da Allah'a sığının. Gizli ve açık fitnelerden de Allah'a sığının. Deccal'ın fitnesinden de Allaha sığının. | Ramuz el e-hadis, 133. sayfa, 9. hadis |
10015 | Kalbler dört nevidir: açık kalb; örtüsü, kılıfı olmayıb parlıyan nurlu bir kandil gibidir. Kılıflı kalb; Kılıfla örtülmüş ve bağlanmıştır. Dışı mühürlüdür. Ters kalb; (Aşağısı yukarı, yukarısı aşağıya gelmiş) yamuk kalb. Kılıfsız olan açık kalbe gelince, bu müminin kalbidir. Onun kandili içindeki iman nurudur. Kılıflı kalb, kafirin kalbidir. (Ne alır ne verir. Ona bir şey işlemez) Ters kalb, (tepesi aşağı olan kalb) münafığın kalbidir. Ki (Hakkı ve tevhidi bilir) ama inkar eder. Yamuk kalbe gelince; içinde imanda, nifakta olan kalbdir. Onun imanının misali, bir tane gibidir ki, o taneyi iyi su büyütür. Oradaki nifakın misali ise, irin ve kanın büyüttüğü çıban gibidir. O iki besleyiciden hangisi diğerine galib gelirse kalbde o hakim olur.(İman ile nifakı besliyen şeyler vardır. İmanı Zikir ve Kur'an, nifakı da oyun, eğlence, çalgı ve çağanak besler. Hangisini yenerse o galib gelir. Ya kalb alaşağı olur, ya da nifak körelir.) | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 1. hadis |
10203 | Namazda vesvese dindendir ve açık imandandır. Hemen hemen hiç bir mümini şaşmaz. | Ramuz el e-hadis, 240. sayfa, 13. hadis |