Arama Sonuçları İkinci günü

Hızlı Erişim Linki: https://www.hadisarabul.com/hadisbul/40022-Ikinci-gunu

NoHadis MetniKaynak
8750 İnsanlar, kıyamet günü Allah'ın huzurunda, Cuma günü camiye gidişlerine göre, önce birinci, sonra ikinci, sonra üçüncü, sonra dördüncü olarak sıra ile otururlar.Ramuz el e-hadis, 109. sayfa, 7. hadis
9742 Birinci günkü Velime (düğün daveti) haktır. İkinci günkü mürüvvet, üçüncü günü de yaparsa bu da çalımdır.Ramuz el e-hadis, 207. sayfa, 17. hadis
10196 Birinci günkü düğün yemeği (velime ) borç ve haktır. İkinci günü iyidir. Üçüncü günkü gösteriş ve riyadır.Ramuz el e-hadis, 240. sayfa, 6. hadis
10653 Allah Pazar ve Pazartesi günü arzı, Salı günü dağları ve dağlardaki faydalı şeyleri, Çarşamba günü ağaçları, medineleri, mamur araziyi ve harap araziyi, Perşembe günü ise göğü yarattı. Cuma günü, üç saat kalana kadar, yıldızları, güneşi ve ayı ve melaikeyi yarattı. Bu üç saatten ilk saatinde ecelleri, ikincide insanların faydalandığı her şeye ülfeti koydu. Son saatte de Adem (a.s.)'ı yarattı. Onu Cennette iskan etti. Ve iblise (meleklere) secde etmelerini emretti. Ve son vakitte de onu Cennetten çıkardı.Ramuz el e-hadis, 279. sayfa, 1. hadis
11014 Düğünde, birinci günün yemeği sünnet, ikinci gün yemeği fazilet, üçüncü gün yemeği ise riya ve gösteriştir.Ramuz el e-hadis, 312. sayfa, 9. hadis
13007 Allahın Peygamberlerini birbirleri üzerine tafdil etmeyin. Muhakkak Sur'a üfrülür de semavat ve arzda olanlar -Allahın dilediği hariç- düşüp ölürler. Sonra ikinci Sura üfürülür. Ben dirilerin ilki olurum. Bir de bakarım ki Hz. Musa (a.s) Arşa tutunmuş. Bilmem ki Tur günündeki "Sayka" sebebile muhasebe mi edildi, yoksa Benden evvel mi diriltildi. Ve de Ben Muhammed (s.a.v)in Metta oğlu Yunus (a.s) dan daha faziletli olduğunu söyleyemem.Ramuz el e-hadis, 474. sayfa, 12. hadis
14459

Ebû Hureyre'den (şöyle demiştir): Peygamber (S) şöyle dedi: "Allah şöyle buyurdu; Üç sınıf insan vardır ki, kıyamet gününde ben onların hasmıyımdır: Biri şu kimse ki, benim adıma ye­min edip (ahd eder de) sonra ahdini bozar. İkincisi hür bir insanı köle diye satar da onun parasını yer. Üçüncüsü şu kimse ki, bir işçiyi ücretle tutar, onu çalıştırıp işi tam yaptırır da, onun ücretini vermez"

Buhari - KİTABU'L-BUYU' - 170