No | Hadis Metni | Kaynak |
9727 | Başı boş hayvanın yaptığı kazadan dolayı bir tazminat yoktur. (Uykudaki) adamın ayağının yaptığı hasardan da tazminat yoktur. Kuyu vEya maden ocağında bir kaza olmuşsa bunların da tazminatı yoktur. Defineden (bEytülmale) beşte bir hisse vermek lazımdır. | Ramuz el e-hadis, 207. sayfa, 2. hadis |
9775 | Sadık ve salih Rüya PEygamberliğin (asarından bir eserdir) yetmiş altı cüz'ünden bir cüzdür. | Ramuz el e-hadis, 210. sayfa, 1. hadis |
10015 | Kalbler dört nevidir: Açık kalb; örtüsü, kılıfı olmayıb parlıyan nurlu bir kandil gibidir. Kılıflı kalb; Kılıfla örtülmüş ve bağlanmıştır. Dışı mühürlüdür. Ters kalb; (Aşağısı yukarı, yukarısı aşağıya gelmiş) yamuk kalb. Kılıfsız olan açık kalbe gelince, bu müminin kalbidir. Onun kandili içindeki iman nurudur. Kılıflı kalb, kafirin kalbidir. (Ne alır ne verir. Ona bir şEy işlemez) Ters kalb, (tepesi aşağı olan kalb) münafığın kalbidir. Ki (Hakkı ve tevhidi bilir) ama inkar eder. Yamuk kalbe gelince; içinde imanda, nifakta olan kalbdir. Onun imanının misali, bir tane gibidir ki, o tanEyi iyi su büyütür. Oradaki nifakın misali ise, irin ve kanın büyüttüğü çıban gibidir. O iki beslEyiciden hangisi diğerine galib gelirse kalbde o hakim olur.(İman ile nifakı besliyen şEyler vardır. İmanı Zikir ve Kur'an, nifakı da oyun, eğlence, çalgı ve çağanak besler. Hangisini yenerse o galib gelir. Ya kalb alaşağı olur, ya da nifak körelir.) | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 1. hadis |
10021 | Kebair dokuzdur: En büyüğü Allah'a şirk koşmak, na-hak yere insan öldürmek, faiz yemek, yetim malı yemek, iffetli kimsEye zina isnadında bulunmak, cepheden kaçmak, ana babaya isyan, sizin dirinizin ve ölünüzün kıblesi olan BEytül Harama konan yasakları ayak altına almaktır. | Ramuz el e-hadis, 228. sayfa, 7. hadis |
10106 | Mekir, hile ve hiyanet Cehennemdedir. Adamın kardeşine, kardeşi bilsEydi hayra ulaşacağı vEya bir kötülükten kurtulacağı şEyi söylememesi hiyanettendir. Denildi ki: "Ya Resulallah", birimiz nefsinde gizli olanı kardeşine izhar etsin mi?" Ona zararı ve faydası olmıyan hariç. (Sana zararı yok, ona faydası varsa esirgemiyeceksin. Söyliyeceksin) | Ramuz el e-hadis, 234. sayfa, 15. hadis |
10207 | Yukarı el aşağıdaki elden hayırlıdır. Efradı ailenden vermEye başla. Sadakanın yarısı varlıktan verilendir. (Sebebi gözü kalmış olmamak ve gözünde büyümemek). Kim ki (dünyevi hususta) istiğna ederse, Allah onu müstağni (ihtiyaçsız) kılar. Kim ki elini gözünü ötekinden berikinden çekerse Allah da ona iffet ihsan eder.(Gönül zenginliği ve afıflık nefisle mücadeleden olur) | Ramuz el e-hadis, 241. sayfa, 4. hadis |
10262 | Allah, Nuh (a.s)'ı kırk yaşında PEygamber kıldı. Dokuzyüz elli sene kavmi arasında davette bulundu. Ve altmış sene de tufandan sonra yaşadı, insanlar çoğalıncaya ve yayılıncaya kadar. | Ramuz el e-hadis, 244. sayfa, 12. hadis |
10265 | Ben kıyametin önü sıra kılıçla baas olundum. Taki şeriki olmayan Allah'ın yalnız kendisine ibadet edile. Rızkım, mızrağımın gölgesinde takdir kılınmıştır. Emrime muhalefet edene zillet ve aşağılık takdir edilmiştir. Kim ki, bir kavme benzemEye gayret ederse, o onlardandır. | Ramuz el e-hadis, 245. sayfa, 3. hadis |
10288 | Ehli Cennet, nimetlerine dalmış halde iken kendilerine bir nur zahir olur. Başlarını kaldırınca görürler ki, Rab, üstlerinden kendilerini şereflendiriyor. Ve "Esselamü alEyküm ya ehli Cennet" diye buyuruyor. İşte bu, Allah Tealanın Kur'andaki "Selamün kavlen mirrabbirrahim" ayetindeki buyurmasıdır. Ondan sonra Allah onlara nazar eder, onlar da Allah'a nazar ederler. Ve Rablarına nazar ettikleri müddetçe, başka hiçbir nimete iltifat etmezler. Ta ki, Allah Tealanın temâşâsı kalkıp, nuru ve bereketi kalıncaya kadar. | Ramuz el e-hadis, 247. sayfa, 1. hadis |
10317 | Dabbetülarz, beraberinde Hz. SülEyman (a.s)'ın mührü, Hz. Musa(a.s)'ın asası bulunduğu halde çıkar. Müminin asa ile yüzünü nurlandırır. Kafirinde mühürle burnunu mühürler. Öyleki, ziyafet ehli toplanırlar da biri diğerine bu, "ya mümin" bu "ya kafir" ve bu da "ya mümin" diye hitap edebilir olurlar. | Ramuz el e-hadis, 249. sayfa, 8. hadis |